نوشته شده توسط : رويا

کباب چنجه با گوشت گوساله

Image result for ‫کباب چنجه‬‎

کباب چنجه چیست

کباب چنجه یکی از کباب های معروف و پرطرفدار ایرانی است. توجه داشته باشید که گوشت اصلی و سنتی برای تهیه کباب چنجه گوشت بره است ، البته در حال حاضر کباب چنجه با گوشت گوساله هم تهیه می شود. کباب چنجه با نام های فنجه و کنجه هم شناخته می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ تا ۶ نفر کباب چنجه تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب چنجه در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کباب چنجه
فیله گوسفند ۱ کیلوگرم
دنبه گوسفند ۲۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
ماست ۲۰۰ گرم
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
لیمو ۴ عدد
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

کباب چنجه در فر

ابتدا باید گوشت را به قطعات یک اندازه برش بزنیم. در صورتی که قطعات کباب چنجه یک اندازه باشند در پایان کباب های یکسان داریم که همزمان با هم کباب می شوند. پس از برش زدن قطعات گوشت یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و پیازها را داخلش رنده می کنیم.پیاز رنده شده را با دست فشار می دهیم ، آب پیاز را در کاسه نگه می داریم و باقیمانده پیاز را دور می ریزیم. پس از آن ماست را اضافه می کنیم. آب لیموها را می گیریم و به ظرف اضافه می کنیم. در مرحله بعد نمک ، فلفل سیاه و روغن زیتون را به مواد دیگر اضافه می کنیم.

کباب چنجه جواد جوادی

Image result for ‫کباب چنجه‬‎

کباب چنجه با گوشت گاو

حالا قطعات گوشت را در مواد می ریزیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم. پس از اینکه مواد را مخلوط کردیم روی ظرف یک سلفون می کشیم و آنرا در یخچال قرار می دهیم تا قطعات گوشت طعم دار شود. حداقل باید گوشت ۶ ساعت در یخچال قرار بگیرد.در مرحله بعد باید گوشت ها را سیخ کنیم. قبل از اینکه بخواهیم گوشت ها را سیخ کنیم بهتر است با پشت کارد روی گوشت بزنیم تا کمی تخت شوند سپس سیخ کردن آنها را شروع می کنیم. بهتر است در هر سیخ ۱ یا ۲ تکه دنبه هم بین گوشت ها سیخ کنیم.برای کباب کردن گوشت ها مقداری زغال آماده می کنیم و سیخ ها را روی حرارت قرار می دهیم. توجه داشته باشید که اگر حرارت زغال زیاد باشد گوشت چنجه خشک می شود. اگر گوشت مدت طولانی در یخچال مانده باشد نیاز به کباب کردن طولانی ندارد.

كباب چنجه جوادجوادی

و مانند جوجه کباب به سرعت کباب می شود. نکته دیگر این است که هر چه دمبه های بین گوشت ها بیشتر باشد کباب شما چرب تر و لذیذتر خواهد بود. در کنار کباب چنجه می توانید چند سیخ گوجه فرنگی هم کباب کنید. در پایان می توانید کباب چنجه را با نان یا برنج سرو نمایید.مناسب ترین گوشت برای تهیه کباب چنجه گوشت بره است. البته در صورتی که گوشت بره در دسترس ندارید می توانید با گوشت گوساله هم چنجه تهیه نمایید. مناسب ترین قسمت برای تهیه کباب چنجه راسته و فیله گوساله است.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

خورش خلال مجلسی

Image result for ‫خورش خلال‬‎

خورش خلال بادام

خورش خلال یکی از خورش های خوشمزه و سنتی ایرانی است که متعلق به شهر کرمانشاه می باشد. مواد اصلی تشکیل دهنده خورش خلال عبارت از گوشت خورشتی ، خلال بادام و زرشک هستند. در شهر کرمانشاه این خورش به همراه روغن کرمانشاهی تهیه می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش خلال بادام تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش خلال در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم خورش خلال
گوشت خورشتی ۵۰۰ گرم
زرشک سیاه ۱ لیوان
پیاز ۱ عدد
خلال بادام ۱۵۰ گرم
کره ۱ قاشق غذاخوری
زعفران ۱ لیوان
چوب دارچین ۱ تکه
زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

خورش خلال بادام کرمانشاه

ابتدا پیاز را در قابلمه ای که برای خورش در نظر گرفته ایم به صورتی نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن تفت می دهیم. سپس مقداری زردچوبه به پیاز می زنیم و در ادامه گوشت خورشتی را پس از خرد کردن به قابلمه اضافه می کنیم.اندازه گوشت های موجود در خورشت خلال باید تقریبا نصف گوشت قورمه سبزی باشد. تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند سپس رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه می کنیم. پس از اینکه مواد را به خوبی تفت دادیم ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم.پس از اضافه کردن آب درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت به آرامی شروع به پختن کند. در مرحله بعد باید خلال های بادام را بخیسانیم تا کمی نرم شوند. برای تهیه خورش خلال بهتر است که از خلال های درشت استفاده شود.

خورش خلال برای 8 نفر

Related image

خورش خلال خاله خانم

حدود ۱۰ دقیقه خلال های بادام را داخل آب گرم قرار می دهیم تا نرم شوند. پس از اینکه ۱۰ دقیقه تمام شد خلال های بادام را در یک لیوان زعفران دم کرده قرار می دهیم. نیاز نیست مقدار زیادی زعفران بریزید ولی آب آن باید زیاد باشد تا تمام خلال ها براحتی در آن قرار بگیرد.صبر می کنیم تا آب خورش تبخیر شود و مقدار کمی آب در خورش بماند. در این مرحله خلال بادام را به همراه زعفران دم کرده و چوب دارچین به خورش اضافه می کنیم. اجازه می دهیم حدود ۳۰ دقیقه خورش روی حرارت باقی بماند.در مرحله پایانی زرشک را در کره تفت می دهیم سپس آنرا به خورش اضافه می کنیم و حدود نیم ساعت دیگر با حرارت ملایم اجازه می دهیم خورش جا بیفتد. پس از پایان یافتن ۳۰ دقیقه چوب دارچین را از خورش خارج می کنیم و نمک و فلفل خورش را اندازه می کنیم. سپس خورش را به همراه برنج سرو می کنیم.

خورش خلال برای 20 نفر

شاید بخواهید بدانید چرا از پودر دارچین در خورش استفاده نمی کنیم. دلیل این امر این است که پودر دارچین باعث بد رنگ شدن خورش خلال می شود. برای همین از چوب دارچین در خورش خلال استفاده می کنیم که بتوانیم در پایان آنرا از خورش خارج کنیم.برای اینکه عطر و طعم بهتری داشته باشیم می توانیم به خلال های بادام در زمان خیس خوردن کمی گلاب اضافه کنیم. اگر تمایل داشته باشید می توانید مانند خورش قیمه چند لیمو عمانی هم برای طعم دادن به خورش خلال به آن اضافه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

خورش مرغ مجلسی

 


Related image

خورش مرغ

 

خورش مرغ یکی از غذاهای متداول و معروف ایرانی است که بیشتر برای مهمانی ها به همراه زرشک پلو تهیه می شود که با نام زرشک پلو با مرغ شناخته می شود. مواد اصلی این خورش خوشمزه گوشت مرغ ، هویج و سیب زمینی هستند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورشت مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم خورش مرغ
ران مرغ ۴ قطعه
نخود فرنگی ۱۰۰ گرم
هویج ۲ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
سیر ۱ حبه
فلفل دلمه ای ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

خورش مرغ ترش

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن و زردچوبه در یک تابه تفت می دهیم. سپس سیر را با رنده ریز در تابه رنده می کنیم و سیر را هم به خوبی تفت می دهیم سپس سیر و پیاز را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.ما در این آموزش از ران مرغ استفاده کرده ایم ، شما می توانید از سینه یا ران مرغ به دلخواه استفاده نمایید. قطعات مرغ را در قابلمه ای که برای تهیه خورش در نظر گرفته ایم به همراه مقداری روغن مایع به خوبی سرخ می کنیم. سپس سیر و پیاز را به قابلمه اضافه می کنیم.در این مرحله رب گوجه فرنگی را با مقدار کمی روغن مایع تفت می دهیم تا کمی سرخ شود سپس به قابلمه اضافه می کنیم. پس از اینکه مواد داخل قابلمه را کمی تفت دادیم ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا آب داخل قابلمه به جوش بیاید.

خورش مرغ و بادمجان

Image result for ‫خورش مرغ‬‎

خورش مرغ و قارچ

پس جوش آمدن آب حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا مرغ ها با حرارت بسیار ملایم به صورت کامل بپزند. در مرحله بعد نخود فرنگی را به خورش اضافه می کنیم. پس از آن ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به خورش اضافه می کنیم. در مرحله بعد هویج ها و فلفل دلمه ای را به صورت دلخواه خرد می کنیم و در تابه ای جداگانه تفت می دهیم.پس از اینکه فلفل دلمه ای و هویج به خوبی تفت داده شدند آنها را به خورش اضافه می کنیم. درب قابلمه را می گذاریم و حدود ۱۵ دقیقه بعد نمک و فلفل خورش را اندازه می کنیم. حدودا ۵ دقیقه بعد از اضافه کردن ادویه جات خورش مرغ ما آماده سرو است.

خورش مرغ و سیب زمینی

حالا سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و به صورت جداگانه سرخ می کنیم. در پایان کار هنگام کشیدن خورش در ظرف خورشت خوری مقداری سیب زمینی هم کنار ظرف می ریزیم. خورش مرغ را به همراه زرشک پلو یا برنج ساده سرو کنید.این خورش با روش ها و مواد مختلفی طبخ می شود. در برخی مناطق حتی از لوبیا قرمز هم در خورش مرغ استفاده می شود. اضافه کردن موادی مانند قارچ ، ذرت ، گوجه فرنگی و … به خورش مرغ ، می تواند طعم بهتری به این خورش بدهد.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده

Image result for ‫خورش بادمجان‬‎

خورش بادمجان

خورش بادمجان یکی از خورش های معروف و پر طرفدار ایرانی است که شباهت بسیاری به خورش قیمه دارد. البته خورش بادمجان به چند روش مختلف طبخ می شود. مواد اصلی تشکیل دهنده خورش بادمجان عبارتند از بادمجان ، گوشت خورشتی و لپه. با مواد در نظر گرفته شده برای این دستور می توانید برای ۴ نفر خورشت بادمجان تهیه نمایید. با دستور آشپزی و طرز تهیه خورش بادمجان در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم خورش بادمجان
بادمجان ۴ عدد
لپه ۱ لیوان
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
گوجه فرنگی ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
زعفران ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

خورش بادمجان بدون گوشت

اضافه کردن لپه به خورش بادمجان اختیاری است. توصیه ما این است که به خورش بادمجان خود را لپه اضاف کنید زیرا طعم بهتری به خورش شما خواهد داد. برای اضافه کردن لپه باید آنرا چند ساعت قبل تر از شروع به آشپزی بخیسانیم.در صورتی که امکانش هست چند بار آب لپه ها را تغییر می دهیم تا زمان پخت راحت تر بپزند. در مرحله بعد پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در قابلمه ای که برای تهیه خورش در نظر گرفته ایم می ریزیم.

خورش بادمجان با گوشت

Image result for ‫خورش بادمجان‬‎

خورش بادمجان مجلسی

پیاز را کمی تفت می دهیم تا سبک شود سپس گوشت خورشتی را پس از خرد کردن ( اندازه گوشت قورمه سبزی ) به قابلمه اضافه می کنیم. پس از اینکه گوشت را کمی تفت دادیم و رنگش تغییر کرد ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم.درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت بپزد. حالا لپه ها را به همراه ۲ لیوان آب در قابلمه ای جداگانه روی حرارت قرار می دهیم تا به خوبی بپزند. در مرحله بعد گوجه فرنگی ها را خرد می کنیم و به همراه رب گوجه فرنگی در تابه ای جداگانه با مقداری روغن تفت می دهیم.

پس از اینکه بادمجان ها آبکشی و خشک کردیم آنها را در روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. پس از اینکه خورش بادمجان آماده شد نمک و فلفل آن را اندازه می کنیم بادمجان ها را به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم حدود ۱۰ دقیقه دیگر خورش روی حرارت بماند.در پایان پس از اینکه خورش بادمجان آماده شد آنرا به همراه برنج سرو می کنیم. در صورتی که مقداری سیب زمینی سرخ شده هم در کنار این خورش بگذارید در پایان کار هم خورش قیمه بادمجان دارید هم خورش قیمه سیب زمینی.برای خوشمزه تر شدن خورشت بادمجان توصیه می شود از گوشت سر دست گوسفند یا گوشت مغز ران گوساله استفاده کنید. البته در صورتی که منع مصرف گوشت قرمز دارید می توانید از گوشت های سفید مانند گوشت بلدرچین ، گوشت مرغ و … نیز استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

جوجه کباب زعفرانی

 

Image result for ‫جوجه کباب‬‎

جوجه کباب

 

جوجه کباب یکی از متداول ترین کباب های ایرانی است که با گوشت مرغ تهیه می شود. جوجه کباب از مجلسی ترین غذاهای ایرانی محسوب می شود که در بسیاری از مجالس برای پذیرایی از آن استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده این کباب خوشمزه عبارتند از گوشت مرغ و طعم دهنده هایی برای لذیذ تر شدن گوشت مرغ. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر جوجه کباب تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه جوجه کباب در ادامه با ما  همراه باشید.

مواد لازم جوجه کباب
سینه مرغ ۳ عدد
پیاز ۲ عدد
زنجبیل ۱ تکه کوچک
آبلیمو ۸ قاشق غذاخوری
کره ۲ قاشق غذاخوری
زعفران ۶ قاشق غذاخوری
ماست نصف لیوان
فلفل سیاه به میزان کافی
نمک به میزان کافی

جوجه کباب در فر

پیاز را به دو صورت می توانیم برای تهیه جوجه کباب خرد کنیم. اولین روش رنده کردن پیازها و گرفتن آب پیاز است و روش دوم خرد کردن پیازها به صورت درشت و حلقه ای می باشد. پس از خرد کردن پیازها آنها را در یک کاسه بزرگ می ریزیم.سینه های مرغ را به صورت جوجه کبابی خرد می کنیم و به پیازها اضافه می کنیم. بعد از این کار ماست را به همراه زنجبیل ، ۴ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده ، نمک ، فلفل سیاه و ۶ قاشق غذاخوری آبلیمو به گوشت مرغ اضافه می کنیم. پس از این کار مواد را خوب مخلوط می کنیم.

جوجه کباب در ماهیتابه

Image result for ‫جوجه کباب‬‎

جوجه کباب زعفرانی

باید مواد طعم دهنده را خوب مخلوط کنیم تا به تمام نقاط گوشت مرغ برسند. پس از اینکار روی کاسه را می پوشانیم و آن را به مدت حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مواد به خوبی به خورد گوشت مرغ بروند و گوشت طعم دار شود.پس از اینکه گوشت مرغ را از یخچال خارج کردیم آنرا با دقت سیخ می کنیم به صورتی که بین قطعات گوشت روی سیخ هیچ فاصله ای نباشد. پس از آماده کردن ذغال و گذاشتن سیخ ها روی حرارت باید سریع سس کره را آماده کنیم.

جوجه کباب تابه ای

برای این منظور کره را روی بخار آب قرار می دهیم تا آب شود سپس به آن مقداری نمک ، فلفل سیاه و ۲ قاشق غذاخوری زعفران اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. در مرحله بعد سس کره را با قاشق یا قلمو روی جوجه کباب می زنیم.این کار علاوه بر اینکه باعث می شود که جوجه ها لذیذتر شوند ، از سوختن جوجه ها هم جلوگیری می کند. در کنار جوجه کباب چند عدد گوجه فرنگی هم سیخ می کنیم و در کنار جوجه ها کباب می کنیم. در پایان جوجه کباب را با برنج یا نان تازه سرو می کنیم.

کالری جوجه کباب

دکتر نیاز محمدزاده هنرور متخصص تغذیه و  استادیار دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهراندر گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: توجه به کالری موجود در این غذاها بسیار مهم رعایت اعتدال در مصرف آنها برای حفظ سلامتی توصیه می گردد. برای روشن شدن مطلب می توان به این نکته اشاره کرد که انرژی حاصل از یک سیخ جوجه کباب بدون برنج معادل 200 کیلوکالری می باشد که برای استفاده و سوزاندن معادل این کالری 50 دقیقه پیاده روی با سرعت متوسط یا 30 دقیقه شنای سبک تا متوسط می باشد.  انرژی حاصل از یک سیخ جوجه کباب بدون برنج معادل 200 کیلوکالری می باشد که برای استفاده و سوزاندن معادل این کالری 50 دقیقه پیاده روی با سرعت متوسط یا 30 دقیقه شنای سبک تا متوسط می باشد.  وی افزود: می توان نتیجه گرفت مصرف بی رویه این گونه مواد غذایی بویژه زمانی که به همراه برنج مصرف شوند می توانند به سرعت منجر به چاقی گردند همچنین از جمله راهکارهای مهم برای کاهش چاقی ناشی از دریافت غذاهای پرکالری علاوه بر محدود نمودن دریافت این غذاها، به افزایش فعالیت بدنی می توان اشاره نمود که می تواند بسیار موثر واقع شود.



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

آبگوشت سنتی

 


Image result for ‫آبگوشت‬‎

آبگوشت مرغ

آبگوشت یا دیزی یکی از غذاهای سنتی و قدیمی کشورمان است که محبوبیت خاصی در میان ایرانیان دارد. آبگوشت سنتی زمانی که در ظرف های سنگی پخته می شود با نام دیزی سنگی شناخته می شود. مواد اصلی تشکیل دهنده آبگوشت عبارتند از گوشت مخصوص آبگوشت ، حبوبات و چاشنی های مختلف. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر آبگوشت تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه آبگوشت در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم آبگوشت
گوشت آبگوشتی ۵۰۰ گرم
نخود نصف لیوان
لوبیا سفید نصف لیوان
گوجه فرنگی ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
سیر ۲ حبه
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

آبگوشت در زودپز

ابتدا باید نخود و لوبیا سفید را از شب قبل در مقداری آب بخیسانیم و در صورت امکان چند بار آبش را عوض کنیم. گوشت آبگوشتی را به همراه نخود و لوبیا ، ۱ عدد پیاز ، سیرها و گوجه فرنگی در یک قابلمه می ریزیم و ۶ تا ۸ لیوان آب روی مواد می ریزیم.توجه داشته باشید بهتر است پوست گوجه فرنگی ها را از قبل از ریختن در قابلمه جدا کنید. زیر قابلمه شعله پخش کن قرار می دهیم و اجازه می دهیم آبگوشت با حرارت بسیار ملایم پخته شود. اینکار باعث می شود که آبگوشت به خوبی جا بیفتد.حدود دو ساعت و نیم بعد از اینکه آبگوشت را روی حرارت قرار دادیم سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم و داخل قابلمه می اندازیم. در این مرحله پیازی که داخل قابلمه را انداخته بودیم و خارج می کنیم و دور می اندازیم.

آبگوشت دیزی

Image result for ‫آبگوشت‬‎

آبگوشت بزباش اصفهان

بعد از این کار چربی موجود در قابلمه را خارج می کنیم و به همراه پیاز باقیمانده به خوبی می کوبیم و سپس دوباره داخل قابلمه می ریزیم. زمانی که گوشت و حبوبات موجود در آبگوشت به خوبی نرم شدند نمک و فلفل سیاه را به آبگوشت اضافه می کنیم.برای اینکه آبگوشت خوشرنگ شود ۲ قاشق رب گوجه فرنگی را در مقداری روغن تفت می دهیم و سپس به آبگوشت اضافه می کنیم. توجه داشته باشید غذاهای سنتی مانند آبگوشت ، قورمه سبزی و … هر چه زمان بیشتری برای پخت داشته باشند در نتیجه خوشمزه تر و جا افتاده تر خواهند شد.در پایان پس از اینکه آبگوشت آماده شد آنرا در کاسه می کشیم و با نان ترید می کنیم. گوشت آبگوشت را می توانیم به ۲ صورت سرو کنیم. روش اول اینکه مقداری گوشت و حبوبات داخل کاسه ها بریزیم و روش دوم اینکه گوشت و مواد دیگر آبگوشت را بکوبیم و به عنوان گوشت کوبیده سرو کنیم.

آبگوشت مجلسی

نکته بسیار مهم برای تهیه آبگوشت این است که حتما در ابتدای آشپزی آب زیادی داخل قابلمه بریزید تا مجبور نشوید در اواسط پخت آب به قابلمه اضافه کنید و روی طعم آبگوشت تاثیر بگذارید. نکته بعد هم اینکه بهتر است از آبی که قبلا جوشیده و سرد شده است برای آبگوشت استفاده کنید.برای طعم بهتر آبگوشت می توانید از لیمو عمانی استفاده کنید. ۱ ساعت قبل از آماده شدن آبگوشت ۲ عدد لیمو عمانی را با چنگال سوراخ می کنیم و داخل قابلمه می اندازیم. در پایان پخت لیمو عمانی ها را خارج می کنیم و دور می ریزیم.حبوبات آبگوشت را بهتر است به مدت ۲۴ ساعت بخیسانیم تا نفخ شان برطرف شود. در ضمن با اینکار متوجه خواهیم شد حبوبات آبگوشت ما کهنه هستند یا تازه. اگر پوست حبوبات جدا شود و روی سطح آب جمع شود مشخص می شود حبوبات ما قدیمی و کهنه هستند.در صورتی که متوجه شدید حبوبات مصرفی کهنه هستند ، بهتر است آنها را بین یک دستمال تمیز قرار دهید و با ساییدن حبوبات تمام پوسته های اضافی انها را جدا کنید سپس از حبوبات بدون پوست در آبگوشت خود استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

لوبیا پلو با مرغ

 


Image result for ‫لوبیا پلو‬‎

لوبیا پلو

 

لوبیا پلو یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است. لوبیا پلو به شکل های مختلفی طبخ می شود. جالب است بدانید لوبیا پلو را هم می شود با گوشت قرمز طبخ کرد و هم با گوشت سفید. در این مطلب متداول ترین روش تهیه لوبیا پلو را برای شما آموزش خواهیم داد. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر لوبیا پلو تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه لوبیا پلو در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم لوبیا پلو
لوبیا سبز ۳ پیمانه
برنج ۴ پیمانه
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
گوجه فرنگی ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

لوبیا پلو شیرازی

برای شروع آشپزی پیاز و سیرها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم تا نرم شوند. پس از اینکار گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.پس از اینکه رنگ گوشت چرخ کرده تغییر کرد گوجه فرنگی ها را نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و خوب مواد را تفت می دهیم تا آب مواد تبخیر شود. پس از اینکه آب مواد داخل تابه تبخیر شد رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم.

لوبیا پلو بدون گوشت

پس از اینکار لوبیا سبز را به اندازه مناسب خرد می کنیم و به همراه ۴ لیوان آب ، نمک و فلفل سیاه به دیگر مواد داخل تابه اضافه می کنیم. حرارت زیر تابه را کم می کنیم تا مواد پخته شوند و آب موجود در تابه تبخیر شود. سپس مواد را کنار می گذاریم تا خنک شوند.در زمانی که مشغول طبخ مایه لوبیا پلو هستیم می توانیم برنج را آماده کنیم. برنج را باید قبل از پخت بسته به نوع برنج بخیسانیم. حدود ۳۰ دقیقه زمان میانگین برای خیساندن برنج است. سپس برنج را به همراه چند لیوان آب و مقداری نمک در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا نرم شود.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

سالاد الویه بدون مرغ

Image result for ‫سالاد الویه‬‎

سالاد الویه

 

سالاد الویه یک سالاد معروف و پرطرفدار روسی است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن مرغ ، سیب زمینی ، سس مایونز و خیارشور هستند. سالاد الویه در کشورهای اروپایی با نام سالاد روسی شناخته می شود. این سالاد غذای اصلی شب سال نو در کشور روسیه نیز می باشد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد الویه تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد الویه در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم سالاد الویه
سینه مرغ ۱ عدد
سیب زمینی ۳ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
خیارشور ۶ عدد
نخود فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

سالاد الویه قالبی

ابتدا باید مرغ را آبپز کنیم. برای این منظور گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه قرار می دهیم تا بپزد. برای گرفتن بوی مرغ می توانیم از پیاز یا مقداری زردچوبه استفاده کنیم. پس از اینکه مرغ پخت آنرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم.در این مرحله سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را با مقداری آب در یک قابلمه قرار می دهیم تا آبپز شوند. پس از اینکه سیب زمینی ها و تخم مرغ ها پختند آنها را پوست می گیریم و کنار می گذاریم. در این قسمت باید مواد سالاد را به خوبی مخلوط کنیم.

سالاد الویه برای 10 نفر

Related image

سالاد الویه بدون مرغ

مرغ خرد شده را در یک ظرف بزرگ می ریزیم. سیب زمینی و تخم مرغ را نیز روی مرغ رنده می کنیم و مقداری فلفل سیاه و نمک روی مواد سالاد می ریزیم. خیارشور را به صورت جداگانه رنده می کنیم تا آبش باعث شل شدن سالاد الویه نشود.پس از اینکه خیارشور را رنده کردیم با دست فشارش می دهیم تا آبش گرفته شود سپس به دیگر مواد سالاد الویه اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. برای نخود فرنگی می توانید از کنسرو هم استفاده کنید.

سالاد الویه برای 20 نفر

اگر نمی خواهید از کنسرو استفاده کنید باید نخودفرنگی را قبل از ریختن در سالاد آبپز کنید. پس از اضافه کردن نخود فرنگی به مقدار دلخواه سس مایونز روی سالاد می ریزیم و خوب مواد سالاد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.پس از اینکه مواد سالاد به خوبی یکدست شدند مواد را در ظرف مخصوص سالاد می ریزیم و روی سالاد را با خیارشور ، ذرت ، گوجه فرنگی و … تزیین می کنیم. سپس سالاد را حداقل به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خوب خنک شود سپس سرو می کنیم.در تهیه سالاد الویه مانند سالاد ماکارونی شما آزادی عمل زیادی دارید. مثلا در صورت تمایل می توانید گوشت مرغ را حذف کنید و از کالباس مرغ یا هر کالباس دیگری استفاده نمایید. ضمن اینکه می توانید مواد دیگری مانند ذرت یا هویج هم به سالاد خود اضافه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 628
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

میرزا قاسمی شف طیبه

 


Image result for ‫میرزا قاسمی‬‎

میرزا قاسمی مجلسی

 

میرزا قاسمی یکی از معروف ترین غذاهای محلی استان گیلان است که امروزه در کل کشور فراگیر شده است. مواد اصلی میرزا قاسمی رشتی سیر ، بادمجان و تخم مرغ هستند. میرزا قاسمی توسط ( محمد قاسم خان والی ) حاکم رشت در زمان ناصرالدین شاه قاجار ابداع و گسترش یافت. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر میرزا قاسمی رستورانی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه میرزا قاسمی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم میرزا قاسمی
بادمجان ۶ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
سیر ۴ حبه
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم

میرزا قاسمی سنتی

بادمجان ها را روی اجاق گاز یا ذغال کباب کنید. باید بادمجان ها را تا حدی کباب کنید که پوست بادمجان بسوزد و مغز بادمجان نرم شود. البته بعضی افراد طعم بادمجان کبابی را دوست ندارند و ترجیح می دهند بادمجان ها را سرخ کنند.بعد از کباب شدن بادمجان ها پوست شان را بگیرید و بادمجان ها را ( مانند کشک و بادمجان ) کاملا له کنید و کنار بگذارید. گوجه فرنگی ها را در آب جوش می اندازیم تا پوست شان به راحتی جدا شود. سپس خردشان می کنیم و کنار می گذاریم.

میرزا قاسمی با کدو

Related image

میرزا قاسمی گیلانی

درون یک تابه مقداری روغن می ریزیم و سیر ها را یا له می کنیم یا رنده و داخل تابه می ریزیم. پس از اینکه سیرها را کمی تفت دادیم تکه های گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و در آخر بادمجان های له شده را به تابه اضافه می کنیم.مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب مواد تبخیر و به روغن بیفتند. در تابه ای جداگانه تخم مرغ ها را نیمرو می کنیم و به مواد میرزا قاسمی اضافه می کنیم سپس مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.در پایان بعد از آماده شدن میرزا قاسمی ، آنرا در ظرف مورد نظر می کشیم و سرو می کنیم. این غذا یکی از اصلی ترین غذاهای رستوران های گیلان است و جالب است بدانید میرزا قاسمی رستورانی را با سبزی خوردن سرو می کنند.

میرزا قاسمی رزا منتظمی

برای اینکه میرزا قاسمی مجلسی ما رنگ و لعاب بهتری داشته باشد می توانیم مقداری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنیم. برای این منظور رب گوجه فرنگی را در مقداری روغن تفت دهیم تا کمی سرخ شود سپس قبل از اضافه کردن تخم مرغ به مواد میرزا قاسمی اضافه کنیم و خوب با مواد مخلوطش کنیم.مواد اصلی میرزا قاسمی عبارتند از بادمجان ، سیر و تخم مرغ . اما برای طعم بهتر و زیبایی بیشتر میرزا قاسمی بیشتر افراد از گوجه فرنگی هم در آن استفاده می کنند. البته در صورت تمایل می توانید گوجه فرنگی را از مواد لازم حذف کنید.تخم مرغ را به دو روش به میرزا قاسمی اضافه می کنند. یک روش را که در بالا توضیح دادیم. روش دوم به این صورت است که بعد از اضافه کردن ادویه ها ، تخم مرغ ها را روی مواد می شکنیم و حرارت زیر تابه را کم می کنیم تا تخم مرغ ها به آرامی بسته شوند سپس مواد را مخلوط می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

سالاد اسفناج و انار

 

Image result for ‫سالاد اسفناج‬‎

سالاد اسفناج

سالاد اسفناج مخصوص افرادی است که دوست دارن مزه های جدید را کشف کنند. ضمن اینکه این سالاد به خاطر مواد مغذی که در آن استفاده می شود برای بدن بسیار مفید است. مواد اصلی تشکیل دهنده این سالاد اسفناج ، انار ، گردو و رب انار هستند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد اسفناج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد اسفناج در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم سالاد اسفناج
اسفناج ۵۰۰ گرم
مغز گردو ۲۰۰ گرم
انار ۱ عدد
سرکه بالزامیک ۲ قاشق غذاخوری
رب انار ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

سالاد اسفناج ایتالیایی

این سالاد یکی از سالادهایی است که در صورت موجود بودن موادش می توانید آنرا به سرعت تهیه و سرو نمایید. برای تهیه سالاد اسفناج ابتدا اسفناج ها را به خوبی می شوییم و توسط یک دستمال تمیز خشک می کنیم.اسفناج ها را پس از خشک کردن داخل ظرف مخصوص سالاد می چینیم. بهتر است از یک انار بزرگ و خوشرنگ استفاده کنیم. انار را به دقت دان می کنیم و دانه هایش را لا به لای برگ های اسفناج می ریزیم. در لایه آخر مغز گردوها را روی سالاد می ریزیم.

سالاد اسفناج با رب انار

Image result for ‫سالاد اسفناج‬‎

سالاد اسفناج و توت فرنگی

برای تهیه سس سالاد رب انار را در یک کاسه می ریزیم. سپس روغن زیتون و سرکه بالزامیک را به آن اضافه می کنیم. مقداری نمک ، فلفل و ادویه های مورد نظر خود را به مواد اضافه می کنیم و مواد سس را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود.در پایان سس را روی سالاد می ریزیم تا هم زیبایی سالاد را بیشتر کند هم طعم بهتری به آن بدهد. در برخی دستور ها از پرتقال و پنیر فتا هم در تهیه این سالاد استفاده می شود که استفاده از این مواد در سالاد اسفناج به سلیقه و ذائقه شما بر می گردد.

سالاد اسفناج و انار

به دلیل اینکه نمی خواهیم اسفناج ها بپزیم بهتر است برای تهیه این سالاد از برگ های کوچک و تازه اسفناج استفاده کنیم. اسفناج هم مانند کاهو برگ های کوچک و وسط آن جوان تر و خوش طعم تر هستند و برای مصرف خام مناسب تر هستند.


:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

خورش کرفس با مرغ

 


Image result for ‫خورش کرفس‬‎

خورش کرفس

خورش کرفس یکی از خورش های اصیل و محبوب ایرانی است. مواد اصلی تشکیل دهنده خورش کرفس عبارتند از گوشت ، کرفس و جعفری. البته در بعضی مواقع مانند قورمه سبزی در این خورش هم از لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز استفاده می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورشت کرفس تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش کرفس در ادامه با ما همراه باشید.
 
مواد لازم خورش کرفس
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
ساقه کرفس ۴۰۰ گرم
برگ کرفس ۲۰۰ گرم
لوبیا چیتی ۲۰۰ گرم
جعفری ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
رب انار ۱ قاشق غذاخوری
نعناع خشک ۱ قاشق مرباخوری
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

خورش کرفس با گوشت

برای تهیه خورش کرفس استفاده از لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز اختیاری است. اگر تمایل دارید از لوبیا چیتی در خورش کرفس خود استفاده کنید لوبیا را از شب قبل در آب قرار دهید ( در صورت امکان چند بار آبش را عوض کنید ) تا نفخش گرفته شود.در مرحله اول ساقه ها و برگ های کرفس را به اندازه مناسب خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک تابه به خوبی تفت می دهیم. به مدت ۱۰ دقیقه کرفس ها را تفت می دهیم سپس جعفری را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در آخر نعناع خشک را به تابه اضافه می کنیم.حدود ۵ دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم سپس تابه را از روی حرارت بر میداریم و کنار می گذاریم. در یک قابلمه مناسب پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن مایع تفت می دهیم تا رنگ پیاز کمی تغییر کند و نرم شود.

خورش کرفس بدون گوشت

Image result for ‫خورش کرفس‬‎

خورش کرفس با سبزی قورمه

گوشت را باید مانند گوشت خورش قورمه سبزی خرد کنیم سپس به قابلمه اضافه کنیم . بعد از کمی تفت دادن گوشت کمی زردچوبه و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم. بعد از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد لوبیا های نیم پز شده را به قابلمه اضافه می کنیم.برای اینکه در این مرحله برای نیم پز شدن لوبیا چیتی معطل نشویم بهتر است لوبیا چیتی را با ۳ لیوان آب قبل از شروع به پخت خورش در قابلمه ای جداگانه ۱ ساعت بگذارید با حرارت ملایم نیم پز شود. بعد از اضافه کردن لوبیا چیتی به خورش مواد را کمی تفت می دهیم.در این مرحله مخلوط کرفس و سبزیجات دیگر را که در مرحله اول سرخ کردیم به قابلمه خورش اضافه می کنیم. سپس ۴ لیوان آب روی مواد می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم. در این مرحله حرارت زیر خورش را کم می کنیم تا حدود ۳ ساعت به آرامی بپزد.

خورش کرفس ساناز و سانیا

در پایان کار زمانی که ۱۰ دقیقه مانده که خورش را از روی حرارت بر داریم نمک و رب انار را به خورش اضافه می کنیم. رب انار مانند خورش فسنجان طعم خیلی خوبی به خورش کرفس می دهد. پس از آماده شدن خورش به همراه برنج سرو می کنیم.شاید در برخی مواقع دیده باشید که کرفس های موجود در خورش کرفس خیلی خشک هستند و طعم خوبی هم ندارند. این موضوع به این دلیل است که کرفس های استفاده شده در این خورش جوان و تازه نبوده اند. بهتر است برای تهیه خورش کرفس از کرفس های جوان و نازک استفاده نمایید.برای خوشمزه تر شدن خورشت کرفس توصیه می شود از گوشت سر دست گوسفند یا گوشت مغز ران گوساله استفاده کنید. البته در صورتی که منع مصرف گوشت قرمز دارید می توانید از گوشت های سفید مانند گوشت بلدرچین ، گوشت مرغ و … نیز استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

کوکو قارچ و هویج

 


Related image

کوکو قارچ و مرغ

 

کوکوی قارچ یکی از غذاهای فوری و خوشمزه ای هست که می توانید برای شام یا ناهار تهیه نمایید. این کوکو را با توجه به ذائقه خود می توانید با مواد متفاوتی از جمله سیب زمینی ، گوشت مرغ ، اسفناج و … تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر کوکو قارچ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو قارچ و سیب زمینی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکوی قارچ
قارچ ۲۰۰ گرم
سیب زمینی ۲۰۰ گرم
سینه مرغ ۲۰۰ گرم
سیر ۲ حبه
پیاز ۱ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

كوكو قارچ مطبخ رویا

ابتدا گوشت مرغ را به صورت آبپز می پزیم ( برای گرفتن بوی مرغ می توانیم از ۱ پیاز یا مقداری زردچوبه استفاده کنیم ) و کنار می گذاریم. سپس سیب زمینی ها را به صورت آبپز می پزیم و پوست می گیریم و کنار می گذاریم.در یک تابه مقداری روغن می ریزیم. سپس پیاز و سیر را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و داخل تابه می ریزیم و کمی تفت می دهیم. سپس قارچ ها را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. بعد از اینکه مواد به خوبی تفت داده شد آنها از روغن خارج می کنیم و کنار می گذاریم.یک کاسه بزرگ برای مخلوط کردن مواد کوکو انتخاب می کنیم و سیب زمینی را در آن کاملا له می کنیم. سپس مرغ را خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در این مرحله نمک ، فلفل سیاه و ادویه های مورد نظر خود را به مایه کوکو اضافه می کنیم.

کوکو قارچ و اسفناج

Image result for ‫کوکو قارچ‬‎

کوکو قارچ و بادمجان

حالا در یک ظرف جداگانه تخم مرغ را می شکنیم و خوب هم می زنیم تا یکدست شوند. سپس آرد را کم کم به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم تا مخلوط آرد و تخم مرغ کاملا صاف و یکدست شود و گلوله های آرد در آن موجود نباشد.در این مرحله مخلوط تخم مرغ و آرد را به مایه کوکو اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم تا مایه ای یکدست به دست باید. در این مرحله باید کوکو را سرخ کنیم. برای این منظور تابه ای مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم.پس از اینکه روغن داغ شد مواد کوکو را به صورت یکجا مانند کوکو سبزی داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم تا سمت زیرین کوکو سرخ شود. سپس کوکو را برمی گردانیم تا قسمت دیگرش نیز سرخ شود سپس کوکو را سیب زمینی سرخ شده ، قارچ کبابی و … تزیین و سرو می کنیم.

کوکو قارچ و گوشت

اولین نکته برای پف کردن کوکوی مرغ و قارچ این است که باید قبل از اضافه کردن تخم مرغ ها به مواد دیگر آنها را به صورت جداگانه خود با همزن بزنیم تا کاملا یکدست شوند. نکته دوم این است که باید زمان اضافه کردن تخم مرغ ها دیگر مواد کوکو ( مانند قارچ ، مرغ و سیب زمینی ) سرد باشند و حرارت بالایی نداشته باشندنکته آخر هم این است که برای سرخ کردن کوکوی خود از تابه ای متناسب با مقدار مایه کوکو استفاده کنید. مثلا اگر از یک تابه خیلی بزرگ استفاده کنید مایه کوکو پخش می شود و پف چندانی نمی کند. ضمن اینکه به هیچ وجه از جوش شیرین برای پفکی شدن کوکو قارچ و مرغ استفاده نکنید.کوکو قارچ را می توانید تبدیل به یک غذای باب طبع خود کنید و یک دستور پخت اختصاصی با مواد مورد علاقه خود داشته باشید. مثلا می توانید از مواد غذایی دیگری مثل اسفناج ، هویج ، ذرت و .. در پخت کوکوی قارچ خود استفاده کنید.


:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

کشک و بادمجان خوشمزه

 


Related image

کشک و بادمجان

کشک و بادمجان یکی از غذاهای سنتی و بسیار محبوب ایرانی است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن بادمجان و کشک هستند. کشک و بادمجان معمولا با بادمجان سرخ شده تهیه می شود اما در بعضی مناطق بادمجان را آبپز یا حتی مانند میرزا قاسمی کبابی هم می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر کشک بادمجان تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کشک و بادمجان در ادامه با ما  همراه باشید.

مواد لازم کشک و بادمجان
بادمجان ۶ عدد
سیر ۴ حبه
پیاز ۲ عدد
کشک ۴ قاشق غذاخوری
مغز گردو ۳ قاشق غذاخوری
نعناع خشک ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

کشک و بادمجان مجلسی

برای اینکه زمان سرخ کردن بادمجان ها روغن کمتری جذب کنند باید بادمجان ها را پس از اینکه پوست گرفتیم و خرد کردیم کمی نمک رویشان بپاشیم تا آب موجود در بادمجان ها خارج شود. بعد از اینکه نمک روی بادنجان ها ریختیم حدود ۱۵ دقیقه زمان نیاز است تا آب موجود در بادمجان ها خارج شود.بعد از گذشت ۱۵ دقیقه مقداری روغن در یک تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود سپس بادمجان ها را در تابه می ریزیم و سرخ می کنیم. پس از اینکه بادمجان ها را سرخ کردیم آنها را با گوشتکوب خوب له می کنیم و کنار می گذاریم.

کشک و بادمجان کبابی

Image result for ‫کشک و بادمجان‬‎

کشک و بادمجان خوشمزه

در این مرحله نعناع خشک را حدود ۱۰ دقیقه در مقدار کمی آب قرار می دهیم تا خیس بخورد و نرم شود. سپس به همراه مقداری روغن در یک تابه می ریزیم و نعناع را کمی تفت می دهیم. پس از آن پیازها را نگینی خرد می کنیم و به نعناع اضافه می کنیم.پس از آن سیرها را هم رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. بعد از اینکه کمی تفت دادیم مغز گردوها را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در آخر هم بادمجان های له شده را به تابه اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم.حرارت زیر تابه را کم می کنیم تا مواد به روغن بیفتند. حالا کشک را با مقدار کمی آب سرد رقیق می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و مواد کشک و بادنجان را خوب با کشک مخلوط می کنیم. تفت دادن غذا را ادامه می دهیم تا آب اضافه غذا گرفته شود.در پایان پس از اینکه آب غذا گرفته شد و کشک و بادمجان به خوبی جا افتاد آنرا از روی حرارت بر می داریم و در ظرف مورد نظر می کشیم. برای تزیین کشک و بادمجان می توانیم از کشک ، مغز گردو ، نعناع داغ و پیاز داغ استفاده کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

سوپ مرغ و سبزیجات

 


Image result for ‫سوپ مرغ‬‎

سوپ مرغ و قارچ

 

سوپ مرغ یک سوپ خوشمزه است که می تواند ترکیبات متنوعی داشته باشد. سوپ مرغ کلاسیک از آب مرغ ، سبزیجات و تکه های گوشت مرغ تشکیل می شود. البته برخی به سوپ مرغ موادی مثل جو ، قارچ و … اضافه می کنند. سوپ مرغ بسیار مغذی است و برای بیماران هم مناسب است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوپ مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم سوپ مرغ
سینه مرغ ۵۰۰ گرم
سیب زمینی ۲ عدد
هویج ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
سیر ۲ حبه
سبزیجات ۳ قاشق غذاخوری
آب یک لیتر
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

سوپ مرغ و جو

ابتدا گوشت مرغ را به همراه یک پیاز با مقداری آب داخل یک قابلمه می ریزیم و با حرارت ملایم اجازه می دهیم مرغ نیم پز شود ، سپس آب مرغ را صاف می کنیم و کنار می گذاریم. پس از آن گوشت مرغ را خرد می کنیم و آن را هم کنار می گذاریم.در مرحله بعد پیاز باقیمانده و دو حبه سیر را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در قابلمه ای که برای سوپ در نظر گرفته ایم با مقداری روغن تفت می دهیم. سپس هویج را به صورت نگینی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. پس از آن آب مرغ را به همراه یک لیتر آب ولرم به قابلمه اضافه می کنیم.

سوپ مرغ و جو پرک

حرارت زیر سوپ را کم می کنیم تا به آرامی بپزد. وقتی هویج نیم پز شد سیب زمینی ها را به صورت مربع شکل خرد می کنیم و به همراه گوشت مرغ به سوپ اضافه می کنیم. بعد از اینکه سوپ کمی جوشید سبزیجات را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.پس از اضافه کردن سبزیجات به سوپ ۵ دقیقه بعد ادویه جات مورد نظر خود را به همراه نمک و فلفل سیاه به سوپ اضافه می کنیم. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه اجازه می دهیم تا سوپ به خوبی جا بیفتد. سپس سوپ را در ظرف می کشیم و با جعفری تازه تزیین می کنیم.

سوپ مرغ با جو پرک

Image result for ‫سوپ مرغ‬‎

سوپ مرغ ساده

می توانیم برای سوپ مرغ هم مانند سوپ جو از سبزیجات معطر استفاده کنیم. سبزیجات اصلی که برای سوپ مرغ استفاده می شود عبارتند از جعفری ، گشنیز و تره . البته بسته به ذائقه خود می توانید از سبزیجات معطر دیگری هم برای تهیه سوپ مرغ استفاده کنید.اگر احساس کردید سوپ شما بیش از حد آبکی شده است می توانید با این روش لعاب آن را افزایش دهید. برای این منظوری مقداری آرد را با کمی روغن تفت دهید سپس کم کم به سوپ اضافه کنید و سوپ را هم بزنید تا آرد در سوپ گلوله نشود. با این روش غلظت سوپ افزایش می یابد.سوپ مرغ به خودی خود رنگ خاصی ندارد و تقریبا رنگش زرد خیلی کمرنگ است. اگر می خواهید مانند سوپ جو قرمز رنگ سوپ شما هم قرمز شود ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و مقداری زردچوبه به سوپ خود اضافه کنید تا رنگ زیباتری داشته باشید.
در این مطلب ما کالری سه نوع سوپ را در اختیار شما قرار می دهیم:      میزان کالری به ازای هر ۱۰۰ گرم سوپ گوجه فرنگی ۳۰ کیلو کالری انرژی  میزان پیاده روی برای سوزاندن انرژی این غذا= ۱۰ دقیقه و ۳۵ ثانیه      میزان کالری به ازای هر ۱۰۰ گرم سوپ مرغ و سبزیجات ۳۰ کیلو کالری انرژی  میزان پیاده روی برای سوزاندن انرژی این غذا= ۱۰ دقیقه و ۳۵ ثانیه      میزان کالری به ازای هر ۱۰۰ گرم سوپ مرغ و گوجه فرنگی ۳۵ کیلو کالری انرژی   میزان پیاده روی برای سوزاندن انرژی این غذا= ۱۲ دقیقه و ۲۱ ثانیه


:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رويا

میگو کبابی در تابه

 


Image result for ‫میگو کبابی‬‎

میگو کبابی در فر

 

میگو کبابی یا کباب میگو یکی از غذاهای دریایی متداول و محبوب با میگو است. این غذا با سس های متنوعی تهیه می شود و طعم بسیار خوبی دارد. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۶ نفر میگو کبابی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه میگو کبابی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم میگو کبابی
میگو ۱ کیلو
کره ۵۰ گرم
سیر ۲ حبه
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
جعفری ۵۰ گرم
آبلیمو ۴ قاشق غذاخوری
زعفران ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

میگو کبابی در تابه

ابتدا میگوها را تمیز می کنیم و به خوبی می شوییم سپس برای طعم دهی در یک کاسه بزرگ می ریزیم. حالا آبلیمو ، زعفران ، نمک و فلفل سیاه را به میگوها اضافه می کنیم. جعفری را ساطوری خرد می کنیم و روی میگو ها می ریزیم.در پایان سیرها را با رنده ریز روی دیگر مواد رنده می کنیم و مواد را با قاشق به خوبی مخلوط می کنیم. روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و حداقل به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا مواد به خورد میگو ها برود و میگوها طعم دار شوند.پس از گذشت مدت زمان لازم برای طعم دار شدن میگو ، آنها را از یخچال خارج می کنیم و سیخ می کنیم. هم می توانیم از سیخ فلزی استفاده کنیم هم از سیخ چوبی. اما کباب میگو بعد از آماده شدن با سیخ چوبی جلوه زیباتری به کباب شما خواهد داد.

میگو کبابی با سس تارتار

در این مرحله روغن زیتون و کره آب شده را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط می کنیم و با یک قلمو روی میگوهای سیخ شده می کشیم تا کاملا چرب شوند. کباب پز را که آماده کردیم میگوها را روی کباب پز می چینیم تا کباب شوند.در حین کباب کردن میگو ها چند بار دیگر روی آنها را با مخلوط روغن زیتون و کره چرب می کنیم. این کار باعث می شود میگو ها خشک نشوند و در پایان کباب شدن بسیار لذیذ شوند. پس از کباب کردن تمام میگو ها با سس مورد علاقه میل می کنیم.

میگو کبابی با زغال

Image result for ‫میگو کبابی‬‎
 

میگو کبابی با سیخ چوبی

برای تهیه سس میگو کبابی ۱ قاشق غذاخوری سس کچاپ را با ۳ قاشق غذاخوری سس مایونز ترکیب می کنیم. سپس مقداری پودر سیر به همراه ادویه های دیگر مثل فلفل قرمز ، نمک و … به مخلوط اضافه می کنیم.در آخر مقدار خیلی کمی شکر و ۲ قاشق غذاخوری آب ولرم به مواد سس اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. اگر دوست دارید سس شما تند شود مقدار بیشتری فلفل قرمز و فلفل سیاه به سس اضافه کنید.برای کباب میگو باید از میگوهایی استفاده شوند که درشت تر هستند. میگوهایی که خیلی ریز باشند در زمان کباب شدن خشک می شوند و خشک شدن میگو باعث می شود کباب شما سفت شود. از میگوهای کوچک می توانید در پخت دیگر غذاها مانند میگو سوخاری یا قلیه میگو استفاده نمایید.

میگو کبابی روی ذغال

مقدار کالری     موادغذایی کباب میگو در مجموع ۱۶۳۵ کیلوکالری انرژی دارد و در صورت تقسیم این غذا میان ۳ نفر، به هر نفر ۵۴۵ کیلوکالری انرژی خواهد رسید. البته شما می توانید مقدار روغن مصرفی در این غذا را کاهش دهید تا میزان کالری دریافتی تان کاهش پیدا کند. یادتان باشد هر قاشق غذاخوری روغن مایع (مثل روغن زیتون)، ۹۰ کیلوکالری انرژی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()